FRUKOSTEVENT MED QLICK.2.BUY

27 NOVEMBER | KL. 08:00 | INIZIO, VASAGATAN 15-17Tryck här för att delta på vårt frukostevent med Qlick.2.Buy

NÄR ALLT FLER konsumenter väljer att köpa sina produkter och tjänster online blir de digitala kanalerna mer och mer centrala längs med hela kundresan. Vilket får konsekvenser för oss som företag då vi hittills begränsats av att vi enbart kan följa våra kunders digitala beteenden i de kanaler som vi ”äger” själva. De allra flesta vet också att det är långt ifrån tillräckligt, då de flesta köpbesluten fattas innan kunden ens kommer till våra egna kanaler.

Därför är vi förstås extra stolta över QLICK.2.BUY – en helt ny tjänst som vi utvecklat tillsammans med Odyssey för att kunna kartlägga dina kunders hela digitala beteende i alla kanaler. Som inte bara kommer att hjälpa dig att navigera de digitala kanalerna utan också skapa en djupare förståelse för själva köpögonblicket. Som kommer att hjälpa dig att utvärdera, optimera och automatisera och hyper-personalisera din köpresa.

UNDER FRUKOSTEN visar vi hur tjänsten fungerar & bjussar på (förutom frukost) massor av insikter i:
– Varför det är så viktigt att arbeta med köpresor
– Hur kunder agerar i olika faser före, under och efter ett köp
– Hur insikter om köpresan kan kopplas till kundstrategier och Digital marketing/marketing Technology
– Hur vi kan hantera mycket stora datamängder och automatiskt bearbeta dessa
– Hur kunden rör sig mellan digitala och fysiska touchpoints
– Hur vi fångar själva köpögonblicket oavsett om köpet är genomfört digitalt eller fysiskt
– Var i kundresan kunden är mest mottaglig för kommunikation och vilka touchpoints som är mest effektiva
– Vilka synergieffekter olika touchpoints, särskilt kombinationen av digital och fysisk marknadsföring ger

 

Och mycket mer. Hoppas vi ses!

OSA här senast 25 november.
Frukost serveras kl. 08:00 och själva föreläsningen börjar kl. 08:30.

 

CHRISTER SJÖKVIST är grundare till Odyssey Insight och en av Sveriges ledande experter inom Market Research. Christer har bl.a. arbetat som Globalt Insights ansvarig hos IKEA och som Senior Expert hos Ericsson ConsumerLab.

KARIN NELSSON är partner i analys-företaget Inizio som hjälper företag att förstå köpresan kopplat till medie-investeringar. Karin har en gedigen meritlista från bolag där market research, affärsutveckling och innovation finns som en röd tråd.

TILLSAMMANS har de över 60 års erfarenhet av research och är båda mycket uppskattade föreläsare.

Vasagatan 15-17

111 20 Stockholm

Kungsportsplatsen 1

411 10 Göteborg

Inizio Sverige AB

2018