SM i framtidens media

meg
GT:s chefredaktör Frida Boisen vann totalsegern i SM i framtidens media.

– En fantastisk seger, det finaste pris jag någonsin vunnit. Det var speciellt kul med tanke på med supermotståndet: SVT:s vd Eva Hamilton och SR:s vd Cilla Benkö. Det kom fram många bra idéer, säger vinnaren Frida Boisen till vardags chefredaktör GT.

SM i framtidens media på MEG2014 i Göteborg är en tävling i kreativitet och förmågan att se och uppskatta en bra idé. Torsdagen den 13 mars klockan 12 på MEG:s öppna scen möttes några av landets ledande mediechefer i en rafflande uppgörelse. Deltagarna ställdes inför två slumpmässiga ord med anknytning till temat och på kort tid skulle forma idéer som de kunde få med sig sina meningsmotståndare på. Utgångspunkten är innovationsverktyget Skisch.

– Det är fantastiskt att titta på, säger Viggo Cavling från Skisch. Mediecheferna är kreativa och kommer snabbt på bra idéer. I Skisch tävlar deltagarna genom att utveckla nya idéer. Dessa skapas av slumpvis framkastade nyckelord. När idéerna är formulerade ska deltagarna sälja dem till sina medtävlare. I vår värld är detta mediechefens viktigaste uppgifter:
1. Hitta på nya lösningar på framtidens utmaningar.
2. Få publiken och dina medtävlare att gilla din idé.

Vår filosofi är att inget skapas i limbo. All innovation uppstår i ett sammanhang: något plus något. Vad är datorn? En skrivmaskin plus ett bibliotek. Och vad är ett bibliotek om inte en massa hyllor plus en massa böcker. Vad är bilen? Det är en vagn med en mekanisk häst mellan hjulen istället för en gnäggande framför. All förnyelse är något plus något plus. Denna övertygelse har skapat Skisch. Tänk dig Post-It-lappar + den digitala revolutionen = Skisch. Målet är att skapa världens mest effektiva verktyg för idégenerering, säljträning och gruppdynamik.

Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email
Dela på facebook
Vasagatan 15-17

111 20 Stockholm

Kungsportsplatsen 1

411 10 Göteborg

Inizio Sverige AB

2018