Så populära är prylar med reklamtryck

Produktmedia har länge dragits med ett dåligt rykte inom kommunikationsbranschen. Trots detta omsätter produktmedia enligt IRM ca 5,3 miljarder årligen bara i Sverige.

En färsk rapport, The Power of Produktmedia, visar att var tredje person i Sverige faktiskt gillar att ta emot en produkt med reklambudskap.

Det är bara bioreklam som är mer populärt, enligt en undersökning som utförts av Inizio i TNS Sifos riksrepresentativa webbpanel med 2309 svarande.

-Det är överraskande att se vilken popularitet profilreklamen har. Utfallet från vår undersökning visar att produktreklam ibland har ett oförtjänt dåligt rykte. Det finns mycket att ta med sig från resultatet säger Johanna Olsson, ansvarig konsult för undersökningen på Inizio.

Läs hela artikeln i Dagens Media.

Dela på twitter
Dela på linkedin
Dela på email
Dela på facebook
Vasagatan 15-17

111 20 Stockholm

Kungsportsplatsen 1

411 10 Göteborg

Inizio Sverige AB

2018